Wij gebruiken cookies om ons websiteverkeer te analyseren, advertenties weer te geven en om functies voor social media te bieden. U kunt deze cookies weigeren of uitzetten via uw browser, maar dit kan het functioneren van de website negatief beïnvloeden.


Circuits of the past

Herinneringen aan de racecircuits van weleer!

Nürburgring 2004

VW Corrado G60 Nürburgring stickerOp 24 april 2004 schreef ik onderstaand verslag van een bezoekje aan de Nürburgring. Ik was toen pas in het bezit van een knalrode VW Corrado G60 waarmee ik me lekker had uitgeleefd op de Duitse Autobahn en de Nordschleife.

Nürburgring Steilstrecke en Südschleife

Nürburgring Steilstrecke

Afgelopen woensdag heb ik een bezoekje gebracht aan de Nürburgring. Na me eerst te hebben uitgeleefd op de Nordschleife, alwaar ik tijdens mijn laatste ronde nog een illegale stop heb gemaakt om de Steilstrecke te fotograferen, heb ik de restanten van de oude Südschleife opgezocht.

De eerste bochten hiervan zijn er niet meer omdat deze plaats moesten voor de Grand Prix Strecke, het volgende gedeelte is nu de openbare weg naar Müllenbach. Eigenlijk is hier nergens meer aan te zien dat dit ooit deel uitmaakte van 's werelds meest opwindende racebaan.

Als je na Müllenbach weer omhoog richting Nürburg rijdt zie je aan de rechterkant de toegang tot de parkeerterreinen van het circuit, als je hier oprijdt kruis je een oud gedeelte van de Südschleife dat er nog steeds ligt. Een gedeelte ervan loopt dood en ligt er verwaarloosd bij.

Nürburgring Südschleife 2004Een ander deel is nog in redelijke staat en word bij evenementen nog gebruikt als toegangsweg naar de parkeerterreinen. Dit gedeelte was nu afgesloten d.m.v. een slagboom zodat ik te voet verder moest.

Dat werd een stevige wandeling omdat de baan hier behoorlijk steil omhoog loopt. Na een reeks slingerende bochten kom je boven uit bij een 180 graden bocht "Scharfer Kopf" genaamd. Hier houdt het overgebleven deel van de Südschleife op en sluit deze aan op de openbare weg, de toegang is ook hier afgesloten d.m.v. een slagboom.

De Fuchsröhre

Nadat ik de restanten van de Südschleife had gefotografeerd ging ik op zoek naar de Fuchsröhre. Van deze opwindende bochtencombinatie wilde ik ook foto's maken maar een illegale stop op deze plaats is te gevaarlijk. Dus op de kaart gekeken en naar het dichtst bijgelegen dorp gereden en daar gevraagd hoe ik bij de Fuchsröhre kon komen.

Een lokale bewoner wees me de weg, ik moest daarvoor wel langs een rond wit bord met een rode rand maar door de week was dat niet zo erg zei hij. Via een smal slingerweggetje kwam ik bij de bekende brug na de Aremberg Kurve uit en parkeerde daar de auto. Bij deze bocht deed in een interessante ontdekking, een hek stond open waardoor ik tot achter de vangrails kon komen. Dit leverde een mooi plaatje van bocht en brug op.

Nürburgring Nordschleife ArembergDaarna ging ik op zoek naar een geschikte plaats om de Fuchsröhre te fotograferen. Al wadend tussen de bomen door leek het er niet erg op dat ik deze bochtencombinatie goed in beeld zou krijgen. Totdat ik zag dat aan de andere kant van de baan een pad naar een baanpost liep. Dus terug naar de brug en naar de andere kant van de baan en jawel, ik kon de baanpost bereiken en ook hier trof ik weer een open hek aan. Zo heb ik toch nog enkele mooie foto's van de Fuchsröhre kunnen maken.

Nadat ik alle foto's die ik wilde maken had gemaakt verliet ik tevreden de Nürburgring. Op naar de Grenzlandring, en het verslag daarvan kunnen jullie volgende week lezen.

Als jullie dit verslag leuk vinden zou ik het erg waarderen als jullie hier onder een reactie achter zouden laten.

Herman.

 

E-mail

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

Gerelateerde artikelen

 Protected by Copyscape Duplicate Content Check

© 2003 - 2017 Alle rechten voorbehouden - Niets van deze site mag zondermeer worden gekopieerd en gepubliceerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerder en eventuele andere bezitters van de copyrights. Schending van onze rechten zal met alle juridische middelen worden bestreden.